tisdag 8 juni 2010

باید عرصه را از هر نظر بر این جانیان تنگ کرد

هادي وقفي:
فرستادن  به ایمیل چاپ

hadi-vaqfi

انترناسيونال ۳۵۱


روز سه شنبه اول ژوئن شماری از اعضای هیئت های نمایندگی ایتالیا، اسپانیا و استونی در پارلمان اروپا هنگام ورود وزیر خارجه ایران به سالن اجلاس پارلمان اروپا در بروکسل، مقابل او صف بستند و مانع ورود او به اجلاس پارلمان شدند. "استروان استیونسون" نماینده حزب محافظه کار بریتانیا در پارلمان اروپا، منوچهر متکی را آدمکش خطاب کرد و به خبرگزاری آلمان گفت : "دعوت از منوچهر متکی مانند دعوت از وزیر خارجه آلمان نازی به پارلمان اروپاست". به گزارش خبرگزاری ها "چارلز تانوک" دیگر نماینده بریتانیا در این هنگام در کنار در ایستاده و سر خود را به علامت تأسف تکان می داد. وی در حالیکه به منوچهر متکی اشاره می کرد گفت : "اصلا نباید به اینجا دعوت می شد"!

ilo2

دیدار متکی از بروکسل در حالی صورت می گرفت که پیشتر نیز دستگاه وزارت خارجه ایران خبر ازتلاش هایی برای نفوذ و ایفای نقش بیشتر در محافل بین المللی داده بود. شرکت در نشست بروکسل یکی از تلاشهایی بود که در این راستا صورت گرفت و با اینحال، در همان ابتدا به ضد خودش تبدیل شد و نشان داد که زير فشار افكار عمومي و انقلاب در ايران حتي نمايندگان دولتها و حتي محافظه كارهايشان دیگر نمی توانند جمهوری اسلامی را بسادگي تحمل کنند. تلاشهایی که از بخت بد حاکمان مذهبی ایران درست درشرایطی صورت می پذیرند که ــ از سوی دیگر ــ چپ، آزادیخواهی و برابر طلبی، امروز بیشتر از هر زمانی قوی و برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی مصمم تر و با اراده تر است. نباید فراموش کرد که چگونه پس از اعدام فرزاد کمانگر و چهار فعال سیاسی دیگر تمام جهان بطور یکپارچه ای در اعتراض به این همه جنایت و وحشیگری به خیابانها ریختند. حرکتی که در داخل ایران با فراخوان نیروهای کمونیست به اعتصاب عمومی و سراسری در کردستان انجامید و در خارج از ایران هم در شهرها و پایتخت های بزرگ جهان و باز هم با پیشاهنگی نیروهای چپ و رادیکال تا مرز تسخیر سفارتخانه های رژیم اسلامی پیش رفت. امروز ميتوان گفت تمام آن تلاشها ببار نشسته است. تمام اعتراضات و آکسیون ها و کمپین هایی که در صف اول مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی، پا به پای انقلاب مردم پیش آمدند و در هر مرحله از مبارزه مردم، راه نشان دادند. اعلام کردند که راه مماشات و مدارا با این رژیم وحشی و مذهبی بسته است و تنها راه، سرنگونی آن به قدرت انقلاب خود مردم ایران است.

ما در طول یکسال گذشته همواره تلاش کردیم جنایات، کشتارها و وحشیگری های این حکومت را مقابل چشم جهانیان قرار دهیم و آنها را متوجه انقلابی کنیم که با خواست ها و آرمانهای انسانی که تاکنون مطرح کرده است، می تواند الگوی انسانی، مدرن و قرن بیست و یکمی عصر حاضر باشد و امروز، اعتراض نمایندگان پارلمان اروپا انعکاس مستقیم همان فشارها و اعتراضات بین المللی است. تأثیر بی واسطه همان اعتراضی است که هنگام ورود متکی به بروکسل در بیرون از محل اجلاس پارلمان اروپا، با در دست داشتن همان تصاویر و با همان شعار قاتل و آدمکش خطاب کردن مقامات جمهوری اسلامی در جریان بود. این، در عین حال تأثیر مستقیم تلاشهای فعالین حزب کمونیست کارگری ایران برای اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار (آی ال او) و سازمانهای دیگر جهانی بود که یک روز پس از اجلاس پارلمان اروپا، خبر نفرت و انزجار از اعدام ها در ایران و اعتراضات پرشور فعالین حزب را در شروع کار کنفرانس "آی ال او" بروی آنتن های خبری دنیا قرار داد. باید گفت هر دو این اعتراضات، دستاوردها و گام های مهم و اثرگذاری بودند در پیشروی انقلاب مردم ایران که هم اکنون بیشتر از هر زمانی به حمایت و پشتیبانی تمام مردم آزادیخواه، برابری طلب و شریف جهان نیازمند است. گام مهم دیگری برای اثبات حقانیت این انقلاب و اینکه جامعه جهانی اعدام فرزاد و تمام آنهایی را که در طول سی سال حاکمیت جمهوری اسلامی در دستگاههای سرکوب و آدمکشی این حکومت کشتار و سلاخی شده اند، فراموش نخواهد کرد و اساسا دیگر این وضعیت غیرانسانی را برنمی تابد. این، گام دیگری برای اثبات جهانشمولی حقوق پایه ای انسانها و دستاورد دیگری برای جنبش عظیم سرنگونی طلبی و اخراج جمهوری اسلامی از محافل و نهادهای بین المللی بود که نشان داد انقلاب مردم ایران چه به روز حاکمیت مذهبی ایران و تمام دم و دستگاه بورژوازی جهانی آورده است. انقلابی که تمام ساختارهای بورژوازی جهانی را به جان این جانیان انداخته و در گستره ای وسیع تر، بلاتکلیفی و سردرگمی خودشان را هم سبب شده است. تمام مردم آزادیخواه جهان، کارگران، زنان، جوانان ایران و ما کمونیست ها این وضعیت را به اینها تحمیل کرده ایم و هم اکنون دیگر تمام جهان شاهد و ناظر جنایاتی است که هر روزه در ایران جمهوری اسلامی اتفاق می افتد. انقلاب انسانی مردم ایران مرزها را درنوردیده و ــ تاکنون هم ــ تأثیرات شگرف خود را بر دنیای نظم نوین جهانی و بازار آزاد گذاشته است. در چنین شرایطی، باید عرصه را از هر نظر به این جانیان تنگ کرد. هر تلاش مفتضحانه شان را برای ابراز وجود در هر گوشه ای از جهان، بر ضد حاکمیت عقب مانده مذهبی شان تبدیل ساخت و به این وسیله آن الگوی انسانی و سوسیالیستی جامعه آینده ایران را به جهانیان معرفی نمود.*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar